בכורה בלעדית של הטריילר ל-Batman: Caped Crusader

המפיקים הבכירים ברוס טים וג'יימס טאקר וכוכב הקול האמיש לינקלייטר מסבירים מדוע התוכנית החדשה שלהם אינה שחזור של Batman: The Animated Series.

אם יש דבר אחד שברוס טים רוצה שהמעריצים יבינו לגבי Batman: Caped Crusader, זה שהסדרה המונפשת החדשה אינה שחזור של קודמתה, Batman: The Animated Series. התוכנית החדשה אולי מתהדרת באסתטיקה דומה, אבל Caped Crusader היא חיה ייחודית בפני עצמה.

זו הייתה הדרך היחידה ש-DC הצליחה לשכנע את טים לחזור ולנהוג את הבאטמוביל שוב. לאחר שהפיק את BTAS ואת הספינאופים כמו Batman Beyond, Superman: The Animated Series, Justice League ו-Justice League Unlimited, כמו גם סרטים מונפשים כמו The Dark Knight Returns ו-Batman: The Killing Joke, אפשר להבין אם מישהו יחשוב שטים אמר כל מה שהיה לו לומר על הגיבור הפופולרי ביותר של DC. אבל אפילו אחרי כל הזמן הזה, ועם כל הפרויקטים הללו ברזומה שלו, טים ראה הזדמנות לעשות משהו חדש עם באטמן.

Prime Video adds Merry little Batman and Bat-Family to the list.
Prime Video adds Merry little Batman and Bat-Family to the list.

"בהתחלה היה לי רעיון לגבי באטמן שהוא יותר בהשראת הגיבורים הישנים כמו דוק סאבאג' והצל והנוקם," מספר טים ל-IGN. "והדבר שהשלושה הללו היה להם במשותף זה שהם היו מאוד מרוחקים. הם לא היו אנשים נחמדים, הם לא היו אנשים שהייתם רוצים לבלות איתם בהכרח. הם לא היו מחבקים ולא מספרים בדיחות. הם היו מאוד סוג של על-אנושיים עד לנקודה של לא להיות אנושיים. וזה איך שתמיד רציתי להציג את באטמן."

"ובכך שהוא כל כך מרוחק, זה אפשר לנו לשים יותר דגש על הדמויות המשניות," מוסיף המפיק הבכיר ג'יימס טאקר, יוצר באטמן נוסף ופורה שעבודותיו הקודמות כוללות את Batman: The Brave and the Bold. "זה מרגיש יותר כמו יצירה של אנסמבל, כי אנחנו מושקעים עכשיו באותה מידה בדמויות האחרות כמו שאנחנו מושקעים בבאטמן, כי הם האנשים האנושיים בסיפור. הוא קצת מרוחק, וכך כל השאר מקבלים הרבה יותר זוהר - אלפרד, משפחת גורדון, מונטויה. כל הדמויות המשניות מקבלות חשיבות רבה יותר בסיפור."

התוצאה היא סדרת באטמן שמזכירה את הרפתקאות הקומיקס המוקדמות ביותר של האביר האפל. מבחינה ויזואלית וסגנונית, Caped Crusader חייבת חוב ברור ליצירותיהם של יוצרי באטמן בוב קיין וביל פינגר. בעוד ש-BTAS הציגה את גות'אם כעיר פלאות ארט דקו חסרת זמן, Caped Crusader ממש מחזירה את באטמן (שמדובב כאן על ידי האמיש לינקלייטר מ-"Midnight Mass") לשנות ה-40 עם סגנון כבד נואר וטעם של פאלפ. אפילו עם ההיסטוריה הארוכה של באטמן בטלוויזיה, זו חזון של עיר גות'אם שהמעריצים לא ראו לפני כן על המסך הקטן.

IGN מציגה באופן בלעדי את הטריילר ל-Batman: Caped Crusader לפני הבכורה של הסדרה באוגוסט. תיהנו מהצפייה בקטעים החדשים למטה, והמשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על מקורות הסדרה, החיפוש אחר המדובב המושלם לבאטמן והסיבה לכך שגלריית הנבלים של האביר האפל הזה כל כך שונה מהרגיל.

המקורות של Batman: Caped Crusader

הגישה המחודשת הזו לבאטמן ולצוות התומך שלו לא הייתה תמיד בתוכנית. למעשה, במקור פנו Warner Bros. לטים עם הרעיון להחיות את Batman: The Animated Series ולהמשיך מאיפה שהפסיקה The New Batman Adventures ב-1999 (משהו שכבר נעשה בצד הקומיקס עם Batman: The Adventures Continue). פשוט, טים לא התעניין בעוד BTAS.

זה היה רק כאשר טאקר וטים דנו באפשרות לעשות משהו חדש עם הזיכיון שטים התחיל להתחמם לרעיון של לנהל סדרת באטמן נוספת. "ג'יימס ואני דיברנו על זה וג'יימס אמר, 'ובכן, אם לא רצית לחזור ולעשות פרקים חדשים של BTAS, האם היה משהו שלא הצלחת לעשות בפעם הראשונה שהיית מעדיף לעשות הפעם אם הייתה לך הבחירה?'" מספר טים. "התחלנו לדבר על זה, והתברר שיש בעצם הרבה דברים ש, ככל שחשבתי עליהם יותר, היה כמו, 'אה כן.' הייתה לי רעיון שונה לחלוטין על מה העולם היה ואיך באטמן עצמו היה."

הפרויקט החדש באמת התחיל להתגבש כאשר במאי "The Batman" מאט ריבס ובמאי "Star Wars: The Force Awakens" ג'יי ג'יי אברמס הצטרפו כמפיקים בכירים. טים אומר, "התחלתי לחשוב קצת יותר על מה שג'יימס ואני דיברנו עליו ולעשות פיצ'ינג מהיר של זה, שהיה בעצם לעשות תוכנית שמבוססת יותר בשנות ה-40 מאשר אפילו Batman: The Animated Series הייתה, שהייתה בעצם רק סוג של רטרו, אבל באמת רציתי להטות את כל התחושה הזו." ריבס ואברמס תמכו, והסדרה החדשה באמת התחילה להתגבש בשלב זה.

עבור טים, חלק נוסף מהמשיכה של Caped Crusader הוא החופש לספר סיפור באטמן שמיועד במיוחד לקהל מבוגר, מבלי הצורך לדאוג לתוכן או למכור דמויות פעולה.

"לא היו לנו את אותם סוגי מגבלות שהיו לנו בשנות ה-90 כשזה היה מיועד במיוחד לקהל ילדים והיינו צריכים לדאוג למכור מספר מסוים של צעצועים," אומר טים. "אז זה גם היה מפתה. לקבל הזדמנות לעשות את התוכנית בלי אותם סוגי מגבלות הייתה גם מאוד מאוד מרגשת. אבל זה באמת היה יותר על הדרך שבה ראינו את באטמן ולקבל לעשות אותו באמת שונה מרוב הגרסאות האחרות של באטמן שראיתם אי פעם."

זה לא אומר ש-Caped Crusader מיועדת רק למבוגרים, או שהסדרה שואפת להיות כה אפלה וקודרת כמו הגרסה של ריבס לעיר גות'אם בלייב-אקשן. "לקחנו השראה מסרטי אימה של יוניברסל, סרטי הרפתקאות כמו סרטי ארול פלין," מסביר טאקר. "בעצם הסרטים המגניבים שהיו יוצאים בסוף שנות ה-30, תחילת שנות ה-40, שלא היו נחשבים באותה תקופה כסרטי ילדים או משהו כזה."

כמה שטים וטאקר יצאו ליצור תוכנית שלא תרגיש כמו חזרה על תכני באטמן קודמים, יצירת סגנון ויזואלי חדש לאביר האפל הייתה גם מוקד ענק. אותם קומיקסים מוקדמים של בוב קיין שימשו כהשראה מועילה, אם כי כפי שטים מגלה, ההשראה הזו הלכה רק עד נקודה מסוימת.

"המראה של באטמן ספציפית לתוכנית בהחלט הושפע מהופעותיו הראשונות," אומר טים. "האתגר האישי שלי היה לגרום לו לא להיראות כמו באטמן של BTAS. אז בהחלט שאבנו כמה מוטיבים עיצוביים מהקומיקסים של בוב קיין, אבל בכל פעם שניסיתי להיות יותר מדי נאמן לכך, פתאום זה נראה מוזר, כי הבאטמנים של בוב קיין, לא היה להם בכלל לסת. מהשפה התחתונה שלו, זה פשוט ירד ישר לצוואר שלו. אז ניסינו למצוא דרך לשמור על דמיון לעיצובים הללו אבל לא לגרום לו להיראות כאילו הוא נצייר על ידי בוב קיין או ציירי צלליו."

"מאז שלא הייתי שם בשביל BTAS המקורית, תמיד הרגשתי שזו הייתה הזדמנות שפוספסה בשבילי," אומר טאקר. "פשוט לא הייתי כאן בל.א., אבל אהבתי את התוכנית וחשבתי, 'וואו, הם עושים גנגסטרים ונואר ואני אוהב את זה.' כשבאמת קיבלתי לעשות תוכנית באטמן, זה היה New Adventures, שהזז את המוקד לכיוון הנבלים. אז אני מרגיש שזה כמו רגע של סגירת מעגל בשבילי, כמו 'וואו.' קיבלתי לעשות את הגנגסטרים ואת השפעות הפילם נואר וכל הדברים האלה."

Hamish Linklater voices the title role in Batman: Caped Crusader.
Hamish Linklater voices the title role in Batman: Caped Crusader.

הליהוק של Caped Crusader

כמו עם כל גרסה חדשה של באטמן, למצוא את השחקן הנכון לקולו של האביר האפל הייתה משימה לא קלה. כאן, הסדרה נוקטת בגישה אחרת מהמדובב הוותיק קווין קונרוי.

טים וטאקר אומרים שהמטרה הייתה למצוא שחקן שיכול להציג את באטמן המסתורי והמרוחק שהם דמיינו. טים אומר, "ידעתי מההתחלה שזו תהיה משימה לא קלה. רצינו למצוא מישהו שיש לו עומק בקול, משהו שמרגיש כמו הצללים עצמם."

אחרי חיפושים רבים וניסיונות אודישן עם מספר שחקנים, הם מצאו את האדם המתאים. "כששמענו את האמיש לינקלייטר, זה פשוט הקליק," אומר טאקר. "יש לו קול שיכול להרגיש מנוכר ומאיים, אבל גם יש בו מידה של עומק ואנושיות, משהו שאנחנו רצינו לשמור על באטמן הזה."

לינקלייטר עצמו היה נרגש לקבל את התפקיד. "באטמן הוא דמות איקונית, וזו הייתה הזדמנות בלתי רגילה לנסות ולהביא משהו חדש לשולחן," הוא אומר. "היה חשוב לי לשמור על המסתורין והעומק של הדמות, אך גם להדגיש את האנושיות שנמצאת מתחת למסיכה."

<strong>SELINA KYLE (CHRISTINA RICCI) AND BRUCE WAYNE (HAMISH LINKLATER).</strong>
SELINA KYLE (CHRISTINA RICCI) AND BRUCE WAYNE (HAMISH LINKLATER).

נבלים חדשים, עולם חדש

אחד ההיבטים המעניינים ביותר ב-Batman: Caped Crusader הוא השינוי בגלריית הנבלים של באטמן. "רצינו להביא דמויות שלא תמיד מקבלות את אור הזרקורים, כאלה שיכולות לאתגר את באטמן בדרכים חדשות," מסביר טים.

לדוגמה, דמויות כמו פרופסור הוגו סטריינג' קלייפייס והפינגווין אשר לרוב נשארות בצד, מקבלות כאן תפקידים מרכזיים. "זה נותן לנו אפשרות לחקור את ההיבטים הפסיכולוגיים של באטמן בצורה שונה," אומר טאקר.

חזון ויזואלי מרענן

הסגנון הוויזואלי של הסדרה שואף להציג את גות'אם בצורה שמעולם לא נראתה על המסך הקטן. "החלטנו ללכת על סגנון שיזכיר את שנות ה-40, עם נגיעות נואר ופאלפ," טים מסביר. "רצינו שהעיר תרגיש כמו דמות בפני עצמה, משהו שמחזיק בתוכו הרבה סודות ואפלה."

IGN מציגה באופן בלעדי את הטריילר של Batman: Caped Crusader לפני הבכורה של הסדרה באוגוסט. תיהנו מהצפייה וגלו את ההפתעות הממתינות לכם.

IGN מציגה באופן בלעדי את הטריילר של Batman: Caped Crusader לפני הבכורה של הסדרה באוגוסט. תיהנו מהצפייה וגלו את ההפתעות הממתינות לכם.

Batman: Caped Crusader מתקרבת במהרה, ומבטיחה להביא איתה משהו חדש ומרגש לעולם האגדי של האביר האפל. עם צוות יוצרים מנוסה ושחקנים מוכשרים, הסדרה צפויה להיות אחת האטרקציות הגדולות של השנה.

In This Article

באטמן: לוחם בגלימה

6th & Idaho Productions
More Like This
תגובות